Pobočka ERGO Versicherung Aktiengesellschaft pro ČR

Žádný mobil tam nebyl a ta částka taky nesouhlasí

2 min čtení

Paní Michaelu začal zlobit mobilní telefon tím, že se čas od času sám restartoval. Zpravidla v tu nejméně vhodnou chvíli. Jelikož byl v záruce, byla reklamace jasná volba. Když ale mělo dojít na lámání chleba, začal se prodejce vymlouvat, že žádný telefon nikdy neprodal.

Vadný mobil paní Michaela reklamovala ve stejné prodejně, kde jej zakoupila. Personál obchodu jej do reklamace bez jakýchkoliv výtek přijal a vyplnil s paní Michaelou reklamační protokol. V průběhu reklamace však došlo ke „změně prodejce“ – na stejné adrese začala působit nová prodejna, nicméně provozovaná stejnou společností, se stejnými zaměstnanci a se stejným IČO, jen s jiným názvem. Když reklamace nebyla do měsíce nijak vyřízena, obrátila se paní Michaela na pracovníky prodejny s odstoupením od smlouvy a žádostí o vrácení plné kupní ceny ve výši 15.690,- Kč. A v tu chvíli se začaly dít věci.

Prodejce přestal se slečnou Michaelou komunikovat– na telefony nereagoval, dopisy ignoroval. A když se šla slečna Michaela se svým požadavkem do prodejny připomenout, dokonce ji z prodejny vykázal. To už ale bylo moc, a proto se paní Michaela obrátila s žádostí o pomoc na nás. Kontaktovali jsme proto prodejce s předžalobní výzvou, v níž jsme požadovali o přehodnocení jeho stanoviska. Ten nám odpověděl, že jednak původní prodejce už neexistuje, ale zároveň, že on nikdy žádný telefon neprodal, ale pouze prodej a reklamaci zprostředkoval. To bylo podle prodejce také důvodem, proč se na něj nevztahují zákonné lhůty pro reklamaci.

Na kuriózní argumentaci jsme nemohli reagovat jinak než podat žalobu. Prodejce zkrátka nemohl pochopit, že změna názvu a interiéru ho povinností nezbavuje a že kupní cenu uzavřela slečna Michaela s ním. Po dvou a půl týdnech od podání žaloby nás prodejce kontaktoval, že nečekal, „že okolo reklamace budeme dělat takový tyjátr“. Bylo mu nejspíše jasné, jak by celá věc dopadla, a proto paní Michaele nabídl, že jí telefon vymění za nový přístroj. S tím paní Michaela souhlasila, my vzali žalobu zpět a prodejce si snad odnesl ponaučení, že na D.A.S. je i šmelinář krátký.

Právní ochrana soukromí

Nonstop právní služby pro každého, kdo chce mít jistotu při řešení každodenních sporů běžného života

Další příběhy
se stejným pojištěním

Smluvní vztahy

Co dělat, když vám v letadle zničí kufr

Smluvní vztahy

Jak se sen o velrybách proměnil v noční můru

Smluvní vztahy

Dovolená u Máchova jezera, která skončila bojem o zálohu

Smluvní vztahy

Kufr v luftu

Smluvní vztahy

Není všechno zlato, co se třpytí

Smluvní vztahy

Na rozmazané vidění si zvyknete

Smluvní vztahy

Dvojnásobné zklamání fanynky Justina Biebera

Smluvní vztahy

Ideální partnerka na klíč

Smluvní vztahy

Hon na pronájem zahrádky

Smluvní vztahy

Dvojitá reklamace

Smluvní vztahy

Nepovedené Vánoce v Dubaji

Smluvní vztahy

Není pila jako pila

Smluvní vztahy

Co by to bylo za letní drink bez ledu

Smluvní vztahy

Hlučná lednice

Smluvní vztahy

Zánovní tablet a vykutálený prodejce

Smluvní vztahy

Třikrát opravovaná televize

Smluvní vztahy

Bez řízků ani ránu

Smluvní vztahy

Podvodník na internetu

Smluvní vztahy

E-shopová trable

Smluvní vztahy

Pokažená dovolená

Smluvní vztahy

Prý ten kočárek vystavovali slunečnímu svitu

Smluvní vztahy

Ve spárech nebankovní půjčky

Smluvní vztahy

Podvodník na telefonu

Smluvní vztahy

Pro dobrotu na žebrotu

Smluvní vztahy

Nonstop právní služby pro každého, kdo chce mít jistotu při řešení každodenních sporů běžného života 

Smluvní vztahy

Smlouva přes internet

Smluvní vztahy

Posezení na dlouhé lokte

Smluvní vztahy

Ležet není od slova lhát

Smluvní vztahy

Zlý pronajímatel

Smluvní vztahy

Stan s vlastní koupelnou

Smluvní vztahy

Luxus na jedno použití

Smluvní vztahy

Dobrovolný dar je prý povinnost

Smluvní vztahy

Jak správně na reklamace 

Smluvní vztahy

Polštář prý měli sprchovat na sucho

Smluvní vztahy

Úrok na spoření prý sníží zcela zdarma