Pobočka ERGO Versicherung Aktiengesellschaft pro ČR

Utopené náklady

2 min čtení

Pan Jarmil se v klidu vyhříval u hotelového bazénu, když v tom jiná účastnice zájezdu neopatrným pohybem shodila jeho mobilní telefon z lehátka na zem. A jako by to nestačilo, při snaze mobil zvednout ho upustila do bazénu.

Zprvu se zdálo, že celá záležitost bude úplná banalita – nešťastnice měla sjednané pojištění odpovědnosti, tj. „pojistku na blbost“, po návratu ze zájezdu škodu ihned nahlásila a pan Jarmil okamžitě poskytl odpovědnostní pojišťovně všechny požadované podklady. Řešení celé věci se však táhlo přes půl roku. Pojišťovna nejen, že zpochybňovala rozsah škody, ale i to, že ke škodě vůbec došlo. A to měla k dispozici i protokol z autorizovaného servisu, dle kterého oprava vyšla na 6 500,- Kč!

Pojišťovna stále hledala problémy a důvody, proč škodu panu Jarmilovi neuhradit. Tu jí chyběl doklad, tu se jí zdál protokol účelový, až nakonec skutečně rozhodla o přiznání pojistného plnění – milostivě mu zaslala 2 350,- Kč. Výši škody určila ale podle časové ceny telefonu a aby toho nebylo málo, navíc ještě úplně jiného modelu. Zde jsme do hry vstoupili my a převzali zastoupení pana Jarmila.

Ve výzvě, kterou jsme odpovědnostní pojišťovně zaslali, jsme jí vytýkali jednak neúměrně dlouhé řešení celé žádosti, zbytečnou šikanu pana Jarmila (o časové ceně telefonu přece mohla pojišťovna rozhodnout hned a bez podkladů servisu) a požadovali jsme proplacení celé opravy. Po naší výzvě pojišťovna ihned otočila a doplatila panu Jarmilovi zbylých 4 150,- Kč.

A ponaučení na závěr? I ve zdánlivě banálních záležitost je dobré mít někoho, kdo Vám pomůže bránit Vaše práva. Dycky D.A.S.!



Kombinovaný balíček SINGLE

Když chcete chránit sebe a případně i své děti