Dodavatelé energií čas od času nejednají úplně férově a chtějí po svých odběratelích, aby platili horentní částky za energie, které nikdy ani nemohli odebrat. Přesně tak se to stalo i paní Růženě, když si užívala zaslouženého důchodu.
Při pravidelné kontrole plynoměru v bytě paní Růženy měl technik údajně zjistit, že neoprávněně se zařízením manipulovala. Následně ji kontaktoval dodavatel s tím, že na základě znaleckého posudku skutečně s plynoměrem neoprávněně manipulovala, a proto po ní požaduje úhradu 74 563 Kč za neoprávněný odběr plynu.
Případ jsme převzali, prostudovali podklady a došli jsme k tomu, že dodavatel neprokázal, že paní Růžena skutečně s plynoměrem jakkoliv manipulovala, když byla pouze poškozená plomba. Neprokázal dokonce ani to, zda plynoměr chybně fungoval či jak došel k výsledné částce, kterou po paní Růženě požadoval. Obrátili jsme se proto na dodavatele s žádostí o vysvětlení těchto nejasností a zároveň jsme argumentovali tím, že částka je nepřiměřeně vysoká k předchozí spotřebě. Dodavatel nicméně stále trval na svém.
Ve chvíli, kdy jsme již byli připraveni předat věc spolupracující advokátní kanceláři, obdržela paní Růžena dopis, ve kterém dodavatel uznal své pochybení a sdělil paní Růženě, že částku již nadále nebude vymáhat. Následně ještě poslal paní Růženě písemnou omluvu za způsobené komplikace.
Kombinovaný balíček SENIOR
Komplexní právní služby pro každého, kdo dosáhl věku 60 let