Že telefon za volant nepatří, ví každé malé dítě nebo alespoň všichni, které už telefonování za jízdy stálo pokutu. Že telefon nepatří ani do hromadných dopravních prostředků zjistil nedávno pan Matěj od své pojišťovny. Odmítla mu totiž vyplatit pojistné plnění za rozbité zařízení, ke kterému došlo právě v MHD. Poškození se přece dalo čekat!
Fobií z pavouků trpí poměrně značná část obyvatelstva. Zejména majitelé chytrých telefonů se děsí okamžiku, kdy jim drahé zařízení vyklouzne z ruky a po displeji se roztáhne pavouk od mikrofonu po sluchátko. Pan Matěj se vypořádal se svým strachem po svém – nový telefon si ihned při koupi pojistil proti náhodnému poškození. Ochránil svou investici před nehodami i vlastní nešikovností. Nebo si to alespoň myslel.
Když se jednoho dne vydal pan Matěj na pracovní schůzku hromadnou dopravou, rozhodl se využít čas na cestách ke čtení e-mailů na svém smartphonu. Stačila však jedna nerovnost na silnici, aby namísto vyřízených e-mailů byl vyřízený celý telefon. Při nadskočení vozu vyklouzl panu Matějovi z ruky a škoda byla na světě. Pan Matěj tedy požádal svou pojišťovnu o úhradu opravy na základě sjednaného pojištění. K jeho zděšení však pojišťovna odmítla plnění vyplatit, protože pád telefonu v MHD lze přece předvídat a nejedná se tedy o náhodné poškození.
S pojišťovnami máme zkušenosti a víme, že s výmluvami si nejlépe poradí kvalitní argumentace. Připravili jsme tedy za pana Matěje pro pojišťovnu výzvu, která naprosto vylučovala podřazení dané situace pod výluky pojistných podmínek. Pojišťovně nezbylo nic jiného, než opravu telefonu zaplatit. Takové řešení samozřejmě přišlo panu Matějovi jako na zavolanou.
Právní ochrana soukromí
Nonstop právní služby pro každého, kdo chce mít jistotu při řešení každodenních sporů běžného života