Vzorné respektování pokynů prodejce zajistí dlouhou životnost výrobku. Alespoň tak se to píše ve většině návodů k použití. Jenže paní Martina si kvůli dodržování instrukcí pro údržbu zničila úplně nový polštář za několik tisíc korun. A výrobce? Bez zájmu o nápravu. Předváděcí akce opět plně dostály své neblahé pověsti.
Problémů s předváděcími akcemi jsou plné noviny, a přesto se jejich organizátorům stále daří získávat důvěřivé zákazníky, kteří zaplatí horentní sumy za pochybné produkty a služby. Paní Martina má dlouhodobé problémy s krkem, a tak když jí prodejce předvedl ortopedický polštář pro uvolnění krční páteře, neváhala za něj utratit nemalou částku. Spalo se jí vskutku báječně – do chvíle, než její malý syn polštář ušpinil a ona skvrnu osprchovala vlažnou vodou, přesně jak jí na akci poradil prodejce. Polštář v sobě totiž několik dní držel vodu, změnil tvar i měkkost.
Paní Martina se domnívala, že se nejspíše jedná o vadný kus a požádala prodejce o reklamaci polštáře. Jenže tehdy přišla sprcha na řadu podruhé, a to studená – prodejce reklamaci zamítl, protože polštář lze čistit pouze suchou metodou, tedy vysátím nebo vytřepáním. Paní Martina nevěřila vlastním uším – vždyť na předváděcí akci prodejce říkal něco zcela jiného!
Vyzvali jsme prodejce k přehodnocení reklamace a odkázali se přitom na ustanovení § 2100 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanského zákoníku, podle kterého musí vyjít paní Martině vstříc, protože porušil povinnosti prodávajícího, a sice poskytl vadné instrukce ke způsobu údržby. Prodávající svou chybu uznal a paní Martině zaslal zcela nový polštář.
Právní ochrana soukromí
Nonstop právní služby pro každého, kdo chce mít jistotu při řešení každodenních sporů běžného života