Koronavirové pandemii se podařilo překazit mnoho plánů. Jedním z nich byl i plánovaný rodinný pobyt pana Jirky. Zaplacenou zálohu však hotel nechtěl vydat zpět. Jak si právníci poradili s vymáháním peněz?
Koronavirová pandemie uštědřila ránu mnoha oblastem české ekonomiky – výjimkou nebyl ani cestovní ruch. Hotely a další ubytování musely kvůli vládním nařízením pozastavit svůj provoz a s těžkým srdcem rušit pobyty, za které hosté zaplatili. Toto neštěstí postihlo i pana Jirku, jenž si objednal rodinný wellness pobyt v jednom lázeňském komplexu. A protože na dovolené nechtěl šetřit, zaplatil za to tučnou sumu.
Radost z vidiny luxusní dovolené se však brzy rozplynula. Kvůli nepříznivé situaci musel hotel objednaný a zaplacený pobyt zrušit. „Ach jo, tak si to aspoň zkusím přeobjednat,“ řekl si skleslý pan Jirka a požádal hotel o náhradní termín. Tým hotelu mu ochotně vyhověl, a tak to vypadalo, že dovolená nakonec klapne. Naději však opět vystřídalo zklamání. Ani náhradní termín nevyšel.
Jak to celé pokračovalo? Do třetice všeho dobrého pan Jirka kontaktoval hotel a požádal o další termín, ale i ten se musel zrušit. Hotel začal hrát mrtvého brouka a na e-maily ani telefonáty nereagoval. „Co teď budu dělat,“ kroutil smutně hlavou pan Jirka, který měl za to, že hotel schválně zadržuje peníze a nechce mu je vrátit.
Když už nevěděl kudy kam, rozhodl se zavolat právníkům D.A.S. Ti na nic nečekali a okamžitě hotelu zaslali žádost o vrácení peněz za neuskutečněný pobyt. Bez odpovědi. Ticho po pěšině prolomila až následná urgence. Hotel už věděl, že placení se nevyhne, a tak se rozhodl pro cestu nejmenšího odporu. Dřív, než se pan Jirka stihl nadát, peníze byly zpátky na účtu. A to do posledního halíře.
„Jsem moc rád, že to takhle dopadlo. Nevím, co bych si bez právní pomoci počal,“ dodal na závěr pan Jirka. Dobře věděl, že bez jejich pomoci by své peníze vymáhal jen těžko.
Právní ochrana soukromí
Nonstop právní služby pro každého, kdo chce mít jistotu při řešení každodenních sporů běžného života