Pobočka ERGO Versicherung Aktiengesellschaft pro ČR

Není pila jako pila

2 min čtení

Ne všechny reklamace probíhají hladce. Někdy musíte na prodejce zatlačit a sáhnout po právní pomoci. To udělal i pan David a vyplatilo se. Ušetřil si tím nervy, čas i peníze. Inspirujte se příběhem, jak z neúspěšné reklamace stává úspěšná.

Pan David je nadšeným kutilem, který si doma rád staví a buduje věci z dřeva. Aby mu to šlo lépe do ruky, rozhodl se zainvestovat do nové motorové pily, za kterou dal 12.000 Kč. „S ní se mi bude pracovat samo,“ těšil se z nákupu pan David. Jenže ejhle. Hned po prvním použití se na pile objevila závada, kvůli které nemohl dál pokračovat.

„Tohle bych si mohl opravit i sám, ale radši to dám reklamovat, ať to mám bez starostí,“ uvažoval nahlas pan David. Dobře věděl, že by jinak riskoval ztrátu nároku na opravu i jiných vad, které by mohly v garanční době vzniknout.

Po necelých 14 dnech se pan David dozvěděl báječnou zprávu – reklamace byla uznána. „Máme pro vás dobrou zprávu, své peníze za nákup dostanete zpátky.“ V tu chvíli panu Davidovi zmizel úsměv z tváře. Počítal totiž s tím, že získá opravenou pilu. Prodejce však argumentoval tím, že oprava by byla neekonomická a že konkrétní model už v prodeji stejně nemají. I přesto že pan David chápal prodejce, uvědomoval si, že vrácené peníze by mu na novou pilu stejné kvality rozhodně nestačily. Zkusil své štěstí tedy naposledy: „A nešlo by to udělat tak, že byste mi pilu dali zpátky a já bych si ji sám opravil?“ Prodejce však neustoupil ani o píď, a tak přišli na řadu právníci D.A.S.

Právníci upozornili prodejce na absurditu celé situace a požadovali po něm, aby vyšel panu Davidu vstříc. A co se nakonec nestalo. Když se do případů vloží právníci, šance na výhru sporu rapidně roste, což se prokázalo i v tomto příběhu. Pan David dostal brzy zprávu, aby se dostavil do prodejny a vyzvedl si zbrusu novou pilu stejného typu, jako byla ta předchozí (co se stalo s jeho poškozenou pilou, zůstává záhadou dodnes).

„Ještě že mám tu právní ochranu. Vůbec nevím, jak bych z toho jinak vybruslil,“ děkoval právníkům pan David. Teď už se může vesele vrátit ke svému kutilství a užít si nové vybavení.

Právní ochrana soukromí

Nonstop právní služby pro každého, kdo chce mít jistotu při řešení každodenních sporů běžného života

Další příběhy
se stejným pojištěním

Smluvní vztahy

Co dělat, když vám v letadle zničí kufr

Smluvní vztahy

Jak se sen o velrybách proměnil v noční můru

Smluvní vztahy

Dovolená u Máchova jezera, která skončila bojem o zálohu

Smluvní vztahy

Kufr v luftu

Smluvní vztahy

Není všechno zlato, co se třpytí

Smluvní vztahy

Na rozmazané vidění si zvyknete

Smluvní vztahy

Dvojnásobné zklamání fanynky Justina Biebera

Smluvní vztahy

Ideální partnerka na klíč

Smluvní vztahy

Hon na pronájem zahrádky

Smluvní vztahy

Dvojitá reklamace

Smluvní vztahy

Nepovedené Vánoce v Dubaji

Smluvní vztahy

Co by to bylo za letní drink bez ledu

Smluvní vztahy

Hlučná lednice

Smluvní vztahy

Zánovní tablet a vykutálený prodejce

Smluvní vztahy

Třikrát opravovaná televize

Smluvní vztahy

Bez řízků ani ránu

Smluvní vztahy

Podvodník na internetu

Smluvní vztahy

E-shopová trable

Smluvní vztahy

Pokažená dovolená

Smluvní vztahy

Prý ten kočárek vystavovali slunečnímu svitu

Smluvní vztahy

Ve spárech nebankovní půjčky

Smluvní vztahy

Podvodník na telefonu

Smluvní vztahy

Pro dobrotu na žebrotu

Smluvní vztahy

Nonstop právní služby pro každého, kdo chce mít jistotu při řešení každodenních sporů běžného života 

Smluvní vztahy

Smlouva přes internet

Smluvní vztahy

Posezení na dlouhé lokte

Smluvní vztahy

Žádný mobil tam nebyl a ta částka taky nesouhlasí

Smluvní vztahy

Ležet není od slova lhát

Smluvní vztahy

Zlý pronajímatel

Smluvní vztahy

Stan s vlastní koupelnou

Smluvní vztahy

Luxus na jedno použití

Smluvní vztahy

Dobrovolný dar je prý povinnost

Smluvní vztahy

Jak správně na reklamace 

Smluvní vztahy

Polštář prý měli sprchovat na sucho

Smluvní vztahy

Úrok na spoření prý sníží zcela zdarma