Mobilní věk, mobilní potíže

2 min čtení

Mobil není pro teenagery pouhým módním doplňkem a hračkou. Slouží i k užitečným věcem a zkrátka se hodí ho mít. Operátoři ale občas mohou cílit i na děti jako na slabší a uzavírat s nimi nevýhodné smlouvy.

Rodina pana Stanislava se po zralé úvaze rozhodla pořídit jejich dceři ke třináctým narozeninám nový mobilní telefon. Všichni byli šťastní do doby, než vyšlo na povrch, že dceru kontaktoval mobilní operátor a uzavřel s ní smlouvu na zvýhodněný tarif v ceně 1 050 Kč měsíčně a to na dva roky. Stejný tarif se ale dal pořídit i za 400 Kč měsíčně.

První o co se pan Stanislav snažil, bylo okamžité rozvázání smlouvy s operátorem, ten ale namítal, že smlouva byla uzavřena platně a s jejím okamžitým zrušením by byla spojena smluvní pokuta. Nehorázné. Proto se pan Stanislav obrátil na nás, abychom se za něj domohli práva.

Vyrozuměli jsme operátora s okamžitým odstoupením od smlouvy. Nezletilost dcery pana Stanislava musela být jeho pracovníkům známa již při uzavírání smlouvy, a to minimálně z rodného čísla, které bylo ve smlouvě uvedeno. Dále jsme argumentovali, že takto závažný závazek s takovými finančními dopady nemůže uzavírat třináctileté dítě, už kvůli průměrným rozumovým a volním schopnostem u dětí tohoto věku. O nemožnosti pravidelného placení takovéto částky třináctiletým dítětem nemluvě. Zkrátka dcera pana Stanislava nebyla k uzavření smlouvy s operátorem způsobilá. Na základě naší argumentace operátor nakonec smlouvu bez nároku na smluvní pokutu zrušil a pan Stanislav si oddechl, že jsme mu ušetřili 25 200 Kč za všech 24 splátek dvouročního tarifu.

Kombinovaný balíček RODINA

Komplexní právní služby pro každého, kdo má rodinu