
Nová lednice. Služby na klíč. Jednoduchý a pohodlný nákup? Takovou představu měla i paní Anna – nakonec ale musela bojovat s tvrdohlavými techniky, poškozenou podlahou a neochotným prodejcem. Jak to dopadlo?
Paní Anna, energická dáma ve zralém věku, si řekla, že je čas na změnu – konkrétně na novou lednici. Výběr nebyl snadný, ale nakonec zvítězil jeden velkoobchod, který kromě kvalitních spotřebičů nabízel také doplňkové služby, jako je dovoz a zapojení nového modelu nebo odvoz toho starého.
„To je ono,” zaradovala se paní Anna. Lednici objednala a na dovoz se důkladně nachystala. Přeměřila dveře, zajistila volný průchod a vytáhla starou lednici k odvozu. Měla pocit, že je všechno perfektně nachystané. To však ještě netušila, že to největší dobrodružství ji teprve čeká.
Lednici si zapojte sama
Hned po příjezdu začali technici kroutit hlavou. „Do druhého patra se s touhle lednicí nevejdeme,“ oznámili skepticky. Paní Anna se ale nedala: „Máme tu lednici stejných rozměrů už léta, určitě se vejdete!“
Po delším dohadování lednici nakonec vynesli až do bytu. Ale tam jejich práce skončila – postavili ji uprostřed předsíně, nechali ji zabalenou a nezapojenou. Starého spotřebiče si ani nevšimli a během pár sekund zmizeli.
Nepříjemné překvapení – poškozená podlaha
Paní Anna byla rozčarovaná. Aby novou lednici zprovoznila, musela si zapojení zajistit sama, stejně jako odvoz té staré. A jako by toho nebylo málo, při manipulaci s lednicí technici také poškodili podlahu v jejím bytě.
Rozhodla se tak obrátit na prodejce s žádostí o náhradu škody. Ten sice uznal, že služby nebyly kompletní, ale vrátil jí jen 3.000 Kč. Náklady na opravu podlahy však odmítl zaplatit. Prý to nebylo dostatečně prokázané.
D.A.S. přichází na scénu
Paní Anna se nenechala odradit a oslovila D.A.S. Po prostudování celé situace se advokáti pustili do akce – zaslali prodejci výzvu k úhradě faktury za opravu podlahy a přiložili fotodokumentaci. Aby nevznikly další zmatky, odmítli jakékoliv návrhy na poukázky nebo jiné formy kompenzace. Požadovali peníze – a to rovnou.
Vybojováno
Prodejce po zásahu D.A.S. přehodnotil svůj postoj a rozhodl se paní Anně vyhovět. Refundaci schválil a vystavil dobropis. Nadšená paní Anna dala advokátům brzy vědět, že lednice dobře slouží a že peníze taktéž dorazily. To ale není vše. Díky pojištění právní ochrany ušetřila skoro 10.000 Kč, které by jinak musela investovat do advokátních služeb.
Právní ochrana soukromí
Nonstop právní služby pro každého, kdo chce mít jistotu při řešení každodenních sporů běžného života