Pobočka ERGO Versicherung Aktiengesellschaft pro ČR

Jeden překlep a peníze jsou fuč

2 min čtení

Taky se vám potí dlaně, když při online platbě zadáváte číslo cílového účtu? Jedna chybná číslice, jedno překliknutí a peníze jsou pryč. To se stalo i panu Liborovi, ke kterému se po této chybě banka otočila zády. Ještě že měl na své straně D.A.S.

Bankovní převody představují rychlý a pohodlný způsob online platby. Má to ale i svá rizika – jakmile spletete čísla a svou volbu potvrdíte, peníze se ocitnou na špatné adrese. To se stalo i panu Liborovi, kterému nedopatřením z konta odešla pěkně tučná suma. Když se nehodu snažil řešit se svou bankou skrze „chargeback“, dostal příkrou odpověď: „Je nám líto, pane Libore. Kvůli tomu, že se nejedná o neoprávněnou transakci (platbu jste sám zadal a potvrdil), peníze vám vrátit nemůžeme.

„To se mi snad jen zdá,“ čílil se pan Libor. Jediné, co od banky dostal, byly identifikační údaje majitele účtu, ale ten jako naschvál hrál mrtvého brouka. Panu Liborovi tak zbyla jediná možnost: zavolat do D.A.S.

Právníci naštěstí přesně věděli, co v takové situaci dělat, a zaslali majiteli účtu „výzvu k vydání bezdůvodného obohacení“. Výzva měla formu dopisu, ve kterém mu vysvětlili, že získal majetkový prospěch bez jakéhokoliv právního důvodu. A z občanského zákoníku jasně vyplývá, že v takové situaci má povinnost poslat peníze zpátky.

Jak to nakonec dopadlo? „Mám úžasnou zprávu,“ volal právníkům po pár dnech pan Libor. „Peníze jsou zpět v bance,“ řekl nadšeně. Nejen, že nepřišel o své těžce našetřené finance (více než 10.000 Kč), ale navíc ušetřil na nákladech za právní zastoupení, které by jinak dělaly nejméně 7.841 Kč. A to není zrovna málo. Pan Libor se tak přesvědčil, že pojištění D.A.S. se hodí i v těch nejběžnějších situacích – jako je překlep při zadávání bankovního účtu.

Právní ochrana soukromí

Nonstop právní služby pro každého, kdo chce mít jistotu při řešení každodenních sporů běžného života