Sny jsou od toho, aby se plnily. To je životní motto paní Jany, která se rozhodla pořídit nové auto. Její radost však přešla ve chvíli, kdy se po pár měsících projevila opakovaná závada. Jak se s tímto problémem vypořádala?
Paní Jana vždycky snila o novém autu. A toto přání si jednoho dne splnila. Pravidelné jízdy v nablýskaném voze si užívala až do května tohoto roku, kdy se u něj projevila závada – drnčení a cvakání vycházející z palubní desky. Paní Jana na nic nečekala a obrátila se s reklamací na prodejce. „Nebojte se, paninko, podíváme se na to,“ uklidňoval ji. Za malou chvíli byla vada opravená a paní Jana si radostně jezdila dál. Po nějakém čase se tento strašák ale objevil znovu. A to byl jenom začátek – po reklamaci se vada ukázala celkem 4krát.
Celá situace byla natolik vážná, že paní Jana jednala s prodejcem o zpětném výkupu auta. Prodejce však její požadavky odmítl s tím, že „se nejedná o tak vážnou vadu a že si na to časem zvykne“. Paní Jana se s tím ale smířit nechtěla, a tak se obrátila na pojišťovnu D.A.S.
Právníci celý případ pečlivě prostudovali a měli jasno: podle ustanovení § 2169 odst. 2 občanského zákoníku má paní Jana právo na dodání nové věci nebo výměnu součástek. Pokud se však stejná vada objeví 3krát za sebou, má právo na odstoupení od smlouvy. A jelikož paní Jana reklamovala vadu hned 4krát, právníci měli zato, že je podmínka splněná.
Jenže prodejce to takhle jasně neviděl a stále si stál za svým. Celá situace se vyhrotila natolik, že právníci podali žalobu a pohrozili rozsáhlým soudním sporem. Na to už prodejce slyšel a paní Janě s těžkým srdcem nabídl odškodnění ve výši 100.000 Kč. To byla částka, která měla pokrýt náklad na odstranění vady. Paní Jana zajásala, konečně byla tahanice u konce. Díky další opravě bylo řinčení palubní desky pryč a jízdy jejím vysněným modelem byly zase příjemné.
Právní ochrana vozidla
Nonstop právní služby pro každého, kdo vlastní vozidlo, a také pro ty, kterým ho půjčuje