
Nákupy na e-shopu bývají občas riskantní. Nikdy totiž nevíte, zda objednaná věc bude splňovat vaše očekávání. Do skupiny zklamaných zákazníků patří i pan Tomáš, jehož nespokojenost způsobilo nejen přijaté zboží, ale také nekalé praktiky e-shopu.
Občas si něco koupíte a pak zjistíte, že vám to nevyhovuje. V takovém případě máte právo na odstoupení ze smlouvy a vrácení peněz. To stejné si myslel i pan Tomáš, který si přes e-shop zakoupil moderní kancelářskou židli za 40.990 Kč. Po vybalení a smontování všech částí ale zjistil nepříjemnou věc – židle ale vůbec nesplňuje jeho očekávání. „To je škoda, tolik jsem se na ni těšil,“ povzdychl si zklamaný pan Tomáš. Židli se proto rozhodl odeslat zpět a žádal vrácení peněz.
Situace se ovšem nevyvíjela podle plánu a pana Tomáše brzy čekalo nemilé překvapení. Na účet mu přišlo pouze 30.396 Kč, tedy o zhruba 10.000 Kč méně. „Jak je to možné,“ kroutil hlavou pan Tomáš a dožadoval se vysvětlení. Netrvalo dlouho a přišla odpověď e-shopu, který tvrdil, že částku strhl za částečné opotřebování zboží.
To si ale pan Tomáš líbit nenechal a začal kvapně jednat. Zavolal právníky D.A.S. a ti se okamžitě obrátili na e-shop. Poslali mu dopis, ve kterém vysvětlili situaci a žádali o vrácení celé kupní ceny, na kterou má pan Tomáš nárok. Zákon totiž jasně říká, že při nákupu zboží na dálku má spotřebitel právo si danou věc vyzkoušet – stejně jako by to mohl udělat v kamenném obchodě.
Triky a kličky e-shopu byly marné. Argumenty právníků ho přesvědčily o tom, že bez vrácení peněz klientovi to nepůjde. Majitel e-shopu nakonec peníze neochotně poslal zpět, a pan Tomáš si tak konečně mohl oddechnout – díra v rozpočtu byla zaplněna. A co víc, nekalým praktikám e-shopu byla konečně udělána přítrž.
Právní ochrana soukromí
Nonstop právní služby pro každého, kdo chce mít jistotu při řešení každodenních sporů běžného života