Pobočka ERGO Versicherung Aktiengesellschaft pro ČR

Živnostníkova noční můra

2 min čtení

Obrátil se na nás pan Miloš, drobný živnostník, s žádostí o právní pomoc ohledně nezaplacené faktury. A ačkoliv vše nejprve vypadalo jako banální případ s vymáháním pohledávky, vše bylo o poznání komplikovanější a náročnější.

Pan Miloš provedl pro svého zákazníka tzv. „fit-out“ jeho nové prodejny, tedy vybavil prodejnu všemi věcmi, které jeho zákazník potřeboval k co nejdřívějšímu zahájení podnikání v nové provozně. Celou zakázku vyhotovil pan Miloš bez finanční zálohy, prodejnu předal, ihned opravil nebo odstranil reklamované nesrovnalosti či závady a až poté vystavil zákazníkovi fakturu, aby dostal za své služby konečně zaplaceno. Faktura, kterou nám pan Miloš s žádostí o právní pomoc zaslal, zněla na částku 340.000,- Kč a dozvěděli jsme se, že se jedná už o třetí verzi. Zákazník pana Miloše neustále zpochybňoval jednotlivé položky a situace se začala dostávat do bodu, kdy by nebyly pokryty ani náklady, které pan Miloš se zakázkou měl, a tudíž už nemohl z faktury více slevit.

Panu Milošovi se blížilo další jednání se zákazníkem, a proto jsme mu pomohli s přípravou na jednání, obrnili jsme jej argumenty a prošli s ním celou historii problematické faktury a vysvětlili mu, kde je prostor pro možnou slevu a kde má naopak neústupně trvat na svém, neslevovat ani halíř a jaké má zákonné nároky. Díky našim radám pak pan Miloš velmi rychle dosáhl se svým zákazníkem dohody o konečné podobě faktury, ke které by jinak došlo pravděpodobně až před soudem. Zákazník panu Milošovi přislíbil, že dlužnou částku ihned zaplatí. A myslíte, že svůj slib dodržel?

No jistě, že ne. Po třech týdnech platbu sice konečně provedl, ale zaplatil jen jednu třetinu. Rozhořčený pan Miloš nás tedy pověřil vymáháním zbytku jeho pohledávky. Po první předžalobní výzvě uradil během 14 dnů zákazník další třetinu. A stálo to další dvě výzvy, než se neochotný zákazník uráčil uhradit panu Milošovi i zbytek fakturované částky s úrokem z prodlení ve výši 2.400,- Kč, tedy vše, co mu právem náleželo. Při čtení našeho příběhu je nutné mít neustále na paměti, že pro drobného živnostníka, jakým pan Miloš je, může být i jedna neuhrazená faktura likvidační. Je proto důležité pamatovat i na zadní vrátka a mít k sobě silného partnera, který ví, jak postupovat v právních záležitostech. Partnera, jakým je D.A.S.

Právní ochrana podnikatele

Právní služby pro každého, kdo se věnuje podnikatelské činnosti

Další příběhy
se stejným pojištěním

Podnikání

Bez knihy jízd do Německa nejezděte

Podnikání

Neuhrazené faktury za více než milion

Podnikání

Půjčka luxusního auta, která se nevyplatila

Podnikání

Když vymáhání dluhů nejde podle plánu

Podnikání

Jak nizozemský radar rozdával pokuty na potkání

Podnikání

Poctivý zaměstnanec je k nezaplacení

Podnikání

Zapomenuté mýtné, co se pěkně prodražilo

Podnikání

Cizinec není našinec

Podnikání

Kdo by neměl rád firemní dárky?

Podnikání

7 let soudů

Podnikání

Odtah za všechny prachy

Podnikání

Podíváme se tomu na zoubek

Podnikání

Nelítostná maďarská policie

Podnikání

Na každého neplatiče jednou dojde

Podnikání

Reklamace na draka

Podnikání

Promlčený vymahač

Podnikání

Nejčastější otázky a odpovědi ohledně kompenzačního bonusu pro OSVČ

Podnikání

OSVČ mají nárok na 25 tisíc korun

Podnikání

Mimořádná opatření - dopravci

Podnikání

Dobrý truhlář, špatný vymahač

Podnikání

Zkouší to i na nás

Podnikání

Jazyková bariéra prolomena

Podnikání

Řidič náklaďáku v nesnázích

Podnikání

Řidič v nesnázích

Podnikání

Bez placení by to nešlo

Podnikání

Víc než přísná pokuta

Podnikání

Předražené nic

Podnikání

Dieselgate II? Řidiči kamionů by si podvádění s emisemi měli raději rozmyslet

Podnikání

Fakturu za opravu ať prý zaplatí ten, kdo ho naboural

Podnikání

Na dodavateli prý nezáleží, hlavní je zaplacená faktura

Podnikání

Kdyby prý jezdil s autoatlasem, navigaci by mu neukradli